Allergi /Pollenallergi

Hva er pollenallergi?

Høysnue er en allergisk reaksjon på miljøallergener, som pollen, støvmidd, dander og muggsporer. Vanlige symptomer inkluderer nysing, rennende nese, kløende og rennende øyne, overbelastning og tretthet. Mens vestlig medisin primært bruker antihistaminer og andre medisiner for å håndtere høysnuesymptomer, tyr noen mennesker til akupunktur som en komplementær terapi for å lindre symptomene og forbedre det generelle velværet.

De potensielle måtene akupunktur kan hjelpe med høysnue på inkluderer:

Regulering av immunresponsen: Akupunktur antas å modulere immunsystemet, noe som kan bidra til å redusere kroppens overfølsomhet overfor allergener, og dermed redusere alvorlighetsgraden av høysnuesymptomer.

Redusere betennelse: Ved å stimulere visse akupunkturpunkter, kan kroppens anti-inflammatoriske responser utløses, noe som fører til en reduksjon i nese- og øyebetennelse forbundet med høysnue.

Lindre tetthet: Akupunktur kan bidra til å lindre tett nese ved å fremme bedre blodsirkulasjon og redusere hevelse i nesevevet.

Forbedring av endorfinfrigjøring: Akupunktur antas å stimulere frigjøringen av endorfiner, som er naturlige smertestillende og humørforbedrende kjemikalier. Dette kan bidra til å forbedre den generelle følelsen av velvære og redusere oppfatningen av høysnuesymptomer.

Balansering av energiflyt: I følge TCM kan høysnue ha sammenheng med ubalanse i kroppens energibaner. Akupunktur tar sikte på å gjenopprette balansen av qi i kroppen, potensielt forbedre den generelle helsen og redusere høysnuesymptomer.

Akupunktur kan benyttes trygt hos gravide som ønsker å behandle pollenallergi.

Hva gjør jeg under behandling?

Noen klarer å kjenne når en urinveisinfeksjon er på vei. Det anbefales å få behandling straks du kjenner dette, på den måten kan du forhindre smerte under infeksjonen.

Jeg begynner med puls- og tungediagnose for å få oversikt over din kropps tilstand. Deretter fortsetter behandlingen med nåler som varer omtrent 20-30 min.

3227604_s.jpg