Triggerpunkter (med/uten elektrostimulation

Triggerpunktbehandling

(Skuldersmerter, ryggsmerter, armsmerter, senebetennelser, musearm, tennisalbue, golfalbue, leddgikt, frozen shoulder, hodepine, hælsmerter etc. )

Kjenner du smerter?

Vanskelig å snu deg når du skal rygge?

Gjør det vondt når du står opp om morgenen?

Hva er Triggerpunktbehandling?

Rundt og i musklene finnes det et "nett" som heter facia. Dette, sammen med musklene, holder skjelettet oppe og sørger for en smidig og elastisk muskel-bevegelse.

Når facia og muskler er feilplassert, kan det oppstå iskemi (midre blod) lokalt. Noe som ofte fører til dårligere blodsirkulasjon og akkumulering av avfallsstoffer, Dette kan skape smerter, og noen ganger føre til hodepine.

Ved å bryte denne feilstrukturen i facia-"nettet" reparerer vi det affiserte området og får det tilbake på "rett plass" i kroppen.

Akupunktur behandling for muskel/skjelett lidelser

Jeg bruker også akupunkturpunkter for å støtte og øke triggerpunkbehandlingen på muskel/sjelettplager.

Det finnes også andre faktorer som kan påvirke din kropp som; vær, stress og livsstil. Akupunktur i tillegg til triggerpunktbehandling kan hjelpe deg til å beskytte og balansere din kropp.

Hva gjør jeg under behandling?

Jeg benytter både nåler, nåler med elektrostimulation, og avslutter oftest behandlingen med tøyeøvelser sammen, slik at du kan fortsette med dette hjemme. Din utfordring er å huske de øvelsene !

Vi skal jobbe sammen !

triggerpunkter fascia akupunktur Naoko